
Sofus Administration ApS er et velkonsolideret virksomhed med mere end 10 år i ejendomsbranchen og medarbejdere med 20+ års erfaringer til at løse de mange administrative opgaver, der er i forbindelse med administration af ejendomme.
Det giver dig tid til at fokusere på de områder af din forretning, der betyder mest for dig.
Vores fokus ligger i at give kunderne en god service med et højt engagement hvor tryghed og professionel rådgivning er i centrum.
Hos Sofus Ejendomsadministration mener vi, at fundamentet for ejendomsadministration ligger i en god styring og optimering af ejendomme. Det er denne tilgang, vi har for alle de ejendomme, vi har i vores relativ store portefølje.
Vi har erfaringerne og viden der skal til for at ejendomsinvesteringer bliver til en god forretning
Professionel ejendomsadministration kræver veluddannet og erfarne ejendomsadministratorer. Og der kommer løbende nye regler på området som vi holder os opdateret på.
Vi har stor fokus på at levere en god og personlig rådgivning til vores samarbejdspartnere. Vi vægter de tætte og nære relationer, som styrker den gensidige tillid.
Vi bor
Den 1. maj 2020 flyttede vi vores kontorer til “Hjørnekontoret – Ringager Business Park” i Brøndby, nærmere betegnet Ringager 4D, 2605 Brøndby.
Det er meget nemt for vore kunder at finde os.
Vores nye domicil er placeret i et af de populære erhvervsområder med en god infrastruktur og gratis parkering lige ved døren.
De centrale motorveje ligger inden for få minutters kørsel. Og der er rige muligheder for at benytte offentlig transport med mange busser uden for døren.
Vi fortsætter vores tætte samarbejde med vore gode firma-kollegaer: Ejendomsgruppen Danmark A/S og Make-A-Wish Danmark.

Mød vores team

Torben Møltoft Christensen
Adm. direktør og virksomhedsejer
Jeg har mere end 35 års erfaring med regnskab, controling, økonomistyring og rapportering. Sofus Administration er, efter at jeg overtog virksomheden oktober 2010, til min store glæde vokset støt, hvilket bl.a. skyldes, at vi hele tiden forsøger at være på forkant med udviklingen. Nøgleordene er faglighed, erfaring, optimale løsninger, engagerede og loyale medarbejdere og ikke mindst gode kunder og samarbejdspartnere.

Thomas Berg Johnsen
Bogholderi
I bogholderiet har vi har ansvaret for håndtering af bogføringen for en større portefølje af boligejendomme, erhvervsejendomme og indkøbscentre samt ejerforeninger.
Vi har fokus på at optimere alle former for processer i workflow, betalinger og bogføring.
Jeg har været ansat i Sofus siden 2011.

Jan Jensen
Regnskab og controlling
Jeg arbejder med vedligeholdelse af staminformationer og udarbejdelse af månedlige eller kvartalsvise rapporteringer. Ofte er der tale om korte tidsfrister og deadlines, samtidig med at en rapportering omfatter såvel hensættelser og periodiseringer som afstemninger til eksternt materiale – foruden konsolidering i koncernforhold.
Jeg kom til Sofus Administration 2015.

Anette Bennesen
Ejendomsadministration
Jeg har arbejdet indenfor ejendomsbranchen siden 1986. I 2007 skiftede jeg til ejendomsadministration og har siden 2016 arbejdet hos Sofus Administration, hvor jeg i dag primært har det daglige ansvar for vores erhvervslejere med alle facetter af administrationen. Jeg tager mig af huslejeopkrævninger samt forbrugs- og driftsregnskaber, varslinger og al kontakt med lejere og ejere.

Camilla Steffensen
Bogholderi
I bogholderiet har vi ansvaret for håndtering af bogføringen for en større portefolie af boligejendomme, erhvervsejendomme og indkøbscentre samt ejerforeninger.
Vi har fokus på at optimere alle former for processer i workflow, betalinger og bogføring.
Jeg har været ansat i Sofus siden 2022.

Lonny Petersen
Ejendomsadministration
Jeg har arbejdet med ejendomsadministration og regnskaber for flere typer af ejendomme de sidste 10 år.
Mit primære ansvarsområde hos Sofus Administration er vores boliglejere. Jeg tager mig af huslejeopkrævninger samt forbrugsregnskaber, varslinger og al kontakt med lejere og ejere.
Jeg kom til Sofus Administration i 2022.

Louise Schack Juel Russell
Ejendomsadministration og bogholderi
Jeg har arbejdet med regnskab, bogføring og kundeservice i mange år. Hos Sofus Administration arbejder jeg med ejendomsadministration. Jeg sætter mig ind i tingene og løser de daglige udfordringer, så både vores lejere og ejere får den bedst mulige service.
Jeg blev ansat hos Sofus Administration 2021.
I 2021 startede jeg EjendomDanmarks EA propertymanager uddannelse.
Vi løser mange forskellige opgaver
Generelt udmærker Sofus sig ved at at mestre samarbejdet om de mange forskelligartede ydelser, og at kunne levere ydelser både i dybden og bredden indenfor både ejendomsadministration, bogholderi og regnskab.
Vi kan tilbyde ejendomsadministation af alle typer investeringsejendomme, som rummer butik/retail, lager, kontor og boliger/ungdomsboliger/kollegier o.m.fl.
- Udarbejdelse af lejekontrakter
- Opkrævning og regulering af leje, varsling af lejestigninger og håndtering af restancer
- Udarbejdelse af vand-, el-, varme- og driftsregnskaber
- Kontrol og betaling af fakturaer og faste udgifter
- Bogføring og afstemninger
- Udarbejdelse af årsregnskab
- Udarbejdelse af budgetter og budgetkontroller samt oplæg til værdiansættelse
- Dialog med og servicering af lejere
- Ind- og udflytningssyn og fraflytningsopgørelse